Monday, May 10, 2010

Seminggu

Seminggu lepas diri ini sangat sibuk...huh kadang-kala aku rasa aku memang menyibukkan diri..huahua...tapi ini la kepuasannya...

Isnin 3 Mei ~ Kejohanan Sofbol MSSD (Perempuan bawah 18thn) di SMK (F) Besout.
Walaupun kepenatan baru sampai dari Subang malam itu..aku gagahkan jugak untuk memandu..hahaha..dapat bawak budak2 ngan meminjam kete abah..terima kasih abah~!!

mereka

Permulaan yang baik bagi sekolah aku~
1st game ~ SMKBA dapat menewaskan SMK KEJO. (16 - 8)
Perrgghhh hebat gak budak perempuan ni..latihan pon last minute..ingat pada mulanya x mau hantar..last2.hantar je la..bg peluang dan ruang..kalah menang lain kira.

fielding tyme

Seterusnya lawan SMK AK...nama agak gah tapi aku dan kak Kayah (jurulatih) memberi kata semangat...kalau KEJO dapat di kalahkan...xmustahil AK pon dapat di kalahkan. BA menang 9-5 ke atas AK.nOT bad rite?

nana~catcher

So last game..lawan HK..so far dah menang 2..so ada peluang la untuk ke pusingan ke 2. but klu menang ngan HK mmg lagi hebat la..hihi...perlawanan yang menggerunkan...leh ke kata cm2?pemain2 BA sume takut..ish dorang ni...takut benor..Nad la ketara pucat gler muka die..but its a good game...1st inning dorg main dalam ketakutan..2nd inning dh ok..xde larian langsung HK dapat...well done~!!Keputusannya..BA kalah kepada HK dengan 1-10.

Alhamdulillah...BA berjaya mara ke pusingan ke - 2.
SMK HK menjadi johan kumpulan dan SMKBA menjadi naib johan kumpulan. (kumpulan B)
manakala SMV SR menjadi johan kumpulan A dan SMK ST menjadi naib johan kumpulan A.

Actually berbanyak terima kasih untuk Cikgu Kamis, beliau yang banyak memberi semangat dan peluang kepada budak2 BA. Thumb up~!!

So far untuk 1st day game tiada masalah..pemain BA mula memahami permainan sofbol. Cara nak curi bes, cara nak mematikan pemain lawan. Good job geng~!
Jadinya esk BA akan kembali semula untuk pusingan ke-2

Selasa ~ 4 Mei 2010
Pusingan ke-2 bermula..bertemu SMV SR.
Huhu..jika semalam permainan berjalan dengan baik...penuh semangat kesukanan.Ewahhh..memang la ade main psiko but its normal...xde la teruk mana..usik2 battle dan pitcher tue adat la...

Hari ni permainan agak emo.Sebab ape?Kedua-dua pasukan mahukan kemenangan untuk layak ke final..tambahan pula BA mmg new coming..so SMV lagi la confident leh menang. Finally..we're the winner~!!congratz geng!!

result

Final tyme~!!
BA jumpa HK..jumpe lagi..kali ni pemain BA xde la gentar sangat..hihi...relax n enjoy d game..klu menang 1 kejayaan yang besar n klu kalah pon xkesah coz kami memang x menjangkakan sejauh ni pencapaian BA perempuan dalam sofbol. A good game..but memang xde luck utk BA. HK menang dengan 11-0.

Well done BA~!!
SMKBA players with Pn. Rokayah, En. Fahmi and Cik Maslya

thanks and congratz to all BA players..next yr kita wut lebih baik..after PPT ni kita traning okey?

full result

2 orang pemain BA terpilih utk mewakili daerah~Pikah n Nina..tahniah~!

bersama kak Kayah
Rabu - 5 Mei 2010
Sofbol lelaki pulak..
1st game lawan ngan SMK ST. Nasib tidak menyebelahi BA.
2nd game lawan SMV SR..juga kalah tapi its a good game..dh mula dapat rentak...tapi memang bukan rezeki..kalah.
~its ok geng..its a new experience..u all masih muda..baru form 1 n form 2..next yr kita buat lagi baik..ok?
so..dh kalah 2..xlayak ke pusingan ke-2..but ade 1 more game..ngan SMK SAG..seri..time ni pemain BA dh mula bijak bermain..dah tau macam mana nk control game..good job~!!
pemain lelaki SMKBA

Cuti hujung minggu lalu...8-9 Mei di habiskan bersama bebudak sofbol Batang Padang. Sesuatu yang baru telah dipelajari. Sesungguhnya zaman remaja seharusnya di nikmati sepenuhnya...~> ayat ni utk bebudak tue la..zaman aku dh berlalu...hihi. Hanya kepuasan dalam meguruskan mereka.

Road to final 3/4...
Batang Padang bukanlah satu pasukan pilihan..tapi kali ni..Batang Padang mencetuskan fenomena baru..1 kumpulan ngan daerah yang hebat2 belaka..LMS dan Kerian .
bersama kak Adyani

BP team
8 Mei 2010
1st game lawan LMS..BP menang dengan 12-8..n0t bad...semangat membara...semestinya LMS terkejut..xsangka pasukan bukan pilihan menang dan BP tersenyum..

2nd game lawan Kerian lagi sekali mencipta sejarah..menang dan layak ke pusingan ke 2..good jod BP...menang ke atas Kerian 6-4.

Ini seterusnya menjadikan BP johan kumpulan.
Hebat~!
BP players

9 Mei 2010
Pusingan ke 2 bermula..
1st game bertemu Hilir Perak.Agak menggerunkan coz every yr dorg mmg masuk 2nd round..but ape la sangat..hihi..BP menang ke atas Hilir Perak..12 - 6.caya lah~!!

2nd game...bertemu Manjung-Bigfoot
Menakutkan jgk la...badan dorang besar2..dh pesan awal2 kt pitcher klu badan besar bagi ball je..hihi...1 perlawanan yang hebat.BP dh leading 6-1 pada 1st inning..tinggal 10 minit n Manjung mengganas...bukan rezeki BP untuk ke final..final result 13-6.

Seterusnya ke final ke 3/4.
Bertemu dengan Kinta Utara..
Players dh down..banyak sangat simple mistake..
Memang bukan rezeki BP..kalah 12-4.

Ape-ape pon..tahniah untuk team BP~!

Semoga tahun depan ada ruang dan masa untuk aku menyertai mereka lagi..untuk anak didikku....bersama kita memberi cabaran kepada sekolah sebelah. Jangan gentar dengan nama mereka..buktikan anda mampu lakukan..


~ perjalanan seminggu ini banyak memberi ilmu baru...pengurusan dan recall semual permainan sofbol..terima kasih atas peluang dan ruang yang di berikan...

~ a smart game..use ur mind~

No comments:

Post a Comment